Klantenservice





Wij staan voor je klaar!

Op deze pagina vindt je antwoord op de meest gestelde vragen. Heb je een andere vraag, of heb je behoefte aan meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Algemene vragen
Wat is refurbished?

Refurbished houdt in dat het product volledig is nagekeken, schoongemaakt en uitgebreid getest. Waar nodig vervangen wij onderdelen en voeren wij reparaties uit. Alleen als de computer of laptop voldoet aan onze strenge kwaliteitseisen wordt deze weer aangeboden voor verkoop, anders recyclen we hem voor onderdelen.

Daarnaast wordt ook de hardeschijf volledig gewist en voorzien van een nieuwe schone Windows installatie.

Al onze producten hebben standaard 1 jaar garantie.

Is refurbished hetzelfde als tweedehands?

Twijfel je nog tussen een tweedehands laptop of refurbished? Laat ons je helpen! Hoewel
refurbished en tweedehands allebei eerder gebruikte laptops zijn, is er een belangrijk verschil: de
kwaliteit van refurbished laptops wordt gewaarborgd doordat deze professioneel zijn
geïnspecteerd, gerepareerd en indien nodig zijn er onderdelen vervangen. Tweedehands laptops
daarentegen worden verkocht zoals ze zijn, vaak door particulier, zonder garantie op de werking
of het uiterlijk.

Wat houdt jullie 1 jaar garantie in?

Al onze producten zijn uitgebreid getest. Alle refurbished laptops en pc’s worden daarom geleverd met 1 jaar garantie en wij geven maximaal 3 maanden garantie op accu’s en adapters. Daarbij geld een minimale standby tijd van 1 uur op de accu. Een accu is namelijk een verbruiksproduct en onderhevig aan slijtage.

Verzendkosten voor reparaties, software installatie, dataverlies, waterschade, valschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade en slijtage van het product vallen vanzelfsprekend buiten de garantie. Mocht er tijdens het door ons uitgevoerde onderzoek blijken dat het defect/gebrek veroorzaakt word door een virus, illegale of onjuiste installatie van software dan is (wettelijke) garantie eveneens uitgesloten.

Mocht er buiten de garantieperiode iets mankeren aan de door jou aangeschafte refurbished laptop of computer, neem dan altijd contact met ons op. Wij zullen altijd proberen een passende oplossing te vinden.

Waar komen jullie laptops en pc’s vandaan?

Onze laptops en computers zijn vaak zakelijk gebruikte (lease) laptops. Veel bedrijven gebruiken deze pc’s en laptops voor een aantal jaar en dan worden ze vervangen. Wij kopen deze dan op en refurbished ze. De zakelijke laptops en pc’s zijn vaak van veel hogere kwaliteit dan de standaard consumenten laptops en pc’s, de nieuwwaarde van zakelijke laptops ligt al gouw rond de 1250 euro gemiddeld, terwijl een consumenten laptop of pc vaak al voor 400 euro te koop is.

De toetsenbord indeling

Wij leveren al onze refurbished laptops standaard met een Qwerty toetsenbord indeling, tenzij anders is vermeld. Qwerty is de standaard toetsenbord indeling die gebruikt word in Nederland. Wij importeren veel laptops uit heel Europa om zo de beste prijs te kunnen bieden, vaak hebben deze laptops andere leestekens en daarom word er dan een reprint van het keyboard uitgevoerd zodat het toetsenbord er als nieuw uitziet met een Qwerty indeling.

Hoe bepalen jullie de product conditie van een laptop of pc?

Bij ieder product zetten we zo duidelijk mogelijk in welke staat het zich bevindt. Wij werken met een aantal product condities zoals hier verder beschreven.

Kan ik een product naar wens configureren?

Ja dat kan zeker, het is bij de meeste laptops en pc’s mogelijk om de hoeveelheid geheugen of SSD aan te passen naar wens. Staat de aanpassing die je wil er niet bij, neem dan even contact met ons op.

Kan ik mijn oude apparaat bij jullie inruilen?

Het is bij ons niet mogelijk om je oude apparaat in te ruilen. Wij kunnen wel je apparaat kosteloos recyclen.

Bestelling en verzending
Kan ik contant afrekenen bij het afhalen?

Het is niet mogelijk om contant of met pin te betalen bij het afhalen van een bestelling. Als je een bestelling wilt afhalen, moet je deze van tevoren plaatsen en afrekenen in onze webshop.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Mocht je je bestelling willen wijzigen vragen wij je een mail naar ons te sturen met dit verzoek. Als de bestelling nog niet is aangemeld bij de vervoerder dan gaan wij ons best doen om de bestelling nog te wijzigen. Wij raden je aan in deze mail duidelijk te vermelden wat er gewijzigd moet worden, inclusief het bijbehorende bestelnummer.

Hoe kan ik betalen?

In onze webshop kan je betalen via iDeal, overboeking, Bancontact, Belfius Direct Net, KBC/CBC Betaalknop en Klarna.

Krijg ik een factuur nadat ik heb besteld?

Zodra de bestelling volledig is afgerond ontvang je automatisch een factuur op het opgegeven email adres.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Alle geplaatste bestellingen in onze webshop worden geleverd door PostNL. Zodra de bestelling is verwerkt en is aangemeld, ontvang je een e-mail met de track & trace code. Zo kun je de bestelling volgen en zien hoe laat de bestelling wordt afgeleverd.

Kan ik de bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Dit is zeker mogelijk. Tijdens het bestelproces heb je de optie om een ander afleveradres op te geven.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Je bestelling kan je afhalen op ons adres in Apeldoorn, dit gebeurd altijd op afspraak. Neem hiervoor contact op met info@menarefurbished.nl of bel op 085-0805556.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij streven ernaar elke bestelling die op een werkdag vóór 15:00 is geplaatst dezelfde dag bij PostNL aan te leveren. Mocht dit bij jouw bestelling niet lukken, ontvang je daar een bericht over.

Hebben wij jou ook naar alle tevredenheid kunnen helpen? Zou je ons willen beoordelen? Wijzelf en onze toekomstige klanten zijn erg benieuwd of je tevreden bent over onze service. Heb je nog vragen of opmerkingen neem dan gerust contact met ons op zodat we je kunnen helpen.

10

Mooie producten, snel geleverd en prima service

Meerdere keer PCs hier besteld, met en zonder montage/installatie. Met montage is alles prima in elkaar en zitten alle restjes (schroefjes e.d.) gewoon erbij.... altijd handig voor later!Levertijd ook altijd prima geweest..laatst pc besteld met montage waarbij aangegeven werd 5 dagen levertijd ivm vooraad bij leverancier...2 dagen later, PC in huis!
Zou je ons aanbevelen?Ja
- Bergschenhoek
10

Ze beloven wat ze doen en doen wat ze beloven.

Bij een onverwachts probleempje goede tips om het op te lossen.
Zou je ons aanbevelen?Ja
- Zwijndrecht
10

Klantvriendelijk. Zeer goede website met duidelijk keuze-overzicht

Alles van bestellen tot en met de levering ging naar wens. Minicomputer inmiddels geïnstalleerd en voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. In het verleden had ik al een goede ervaring opgedaan, vandaar mijn keuze.
Zou je ons aanbevelen?Ja
- Valkenswaard
10

Prima, goed contact

Persoonlijk, en goed advies.
Zou je ons aanbevelen?Ja
- Ulft
10

Voortreffelijk

Zeven jaar geleden kocht ik mijn eerste Shuttle bij Mena Computers. Vanwege de goede ervaringen toentertijd heb ik wederom een groter type Shuttle gekocht. De bestelling en de levering verliepen vlot, kortom alles naar wens.
Zou je ons aanbevelen?Ja
- Nibbixwoud
10

Wederom top!

Ik had bewust geen ssd besteld voor mijn configuratie, omdat ik die nog had. Kreeg ik keurig een e-mail met de vraag of dat dat ook de bedoeling was. Daaruit blijkt dus dat men aandacht voor de klant heeft en niet klakkeloos bestellingen uitvoert. Klasse!
Zou je ons aanbevelen?Ja
- Breda
9

Top

Zowel de beantwoording van telefonische vragen als de afhandeling van de bestelling. Reeds 3 x een NUC-Intel micro pc gekocht.
Zou je ons aanbevelen?Ja
- HAARLEM
10

Al vele jaren zeer tevreden.

Ik heb Mena Computers al vele jaren geleden gevonden. Ze zijn en blijven een eersteklas leverancier: - Kwaliteit: top - Levertermijn: top - Prijs: top - Service na verkoop: top
Zou je ons aanbevelen?Ja
- Herentals
10

Gewoon goede service en vriendelijk personeel

Bestelling altijd snel geleverd, niks negatiefs over te melden.
Zou je ons aanbevelen?Ja
- Horst
Bestelling plaatsen

Bestellen op onze website is simpel, volg deze stappen en je zou er moeten zijn. Mocht je toch vragen hebben, dan kan je altijd telefonisch of per e-mail contact opnemen en onze medewerkers zullen je zoveel mogelijk helpen met het plaatsen van je bestelling.

  1. Kies op onze website de gewenste producten en voeg deze toe in je winkelwagen.
  2. Nadat je klaar bent met het toevoegen van de gewenste producten klik je op het winkelwagen en daarna op afrekenen.
  3. Na het klikken op afrekenen krijg je een samenvatting van de producten die je in je winkelwagen hebt, controleer deze goed en geef de gewenste aantallen aan.
  4. Maak eventueel een account aan (dan krijg je meer statusupdates over je bestelling) of reken af zonder een account aan te maken.
  5. Kies een bezorgmethode of kom het afhalen.
  6. Als laatste kies je de gewenste betaalmethode (de bestelling wordt pas in behandeling genomen nadat wij de betaling ontvangen hebben)
Bestelling annuleren of wijzigen

Het komt soms voor dat je een onderdeel vergeet mee te bestellen of dat je afziet van een bestelling. Als je bestelling nog niet verstuurd is kan dit vaak direct al uitgevoerd worden, neem contact op via telefoon, chat of per e-mail om de wijziging of annulering door te geven. Contact opties

Bij producten die speciaal voor jou besteld zijn of als het op maat is geassembleerd kan het soms voorkomen dat je niet gebruik kan maken van het retourrecht. Het is dus handig dat je voortijds even contact opneemt.

Wil je de bestelling annuleren na binnenkomst? Dan kan je binnen 14 dagen van je aankoop gebruik maken van de herroepingsrecht.

Bij een herroeping ben je niet verplicht een reden op te geven maar uit ervaring weten wij dat als je wel een reden opgeeft we gezamenlijk toch tot een betere oplossing kunnen komen.

Hulp bij het kiezen

We proberen altijd een zo breed mogelijk assortiment aan te houden, daarvan proberen we zoveel mogelijk producten op voorraad te houden om het zo snel mogelijk te kunnen leveren.

Bij zoveel keuze kan het voorkomen dat je moeite hebt met het kiezen van het correcte product. Al onze medewerkers zijn technisch, hierdoor kunnen we je goed helpen met het kiezen van een passend product, ook als er geen passend product aanwezig is op onze website kunnen wij je van dienst zijn. Wij zijn specialisten met producten op maat, bij een telefonische gesprek of per mail kunnen we beoordelen wat passend is bij je wensen of eisen. Mail, chat of bel ons en probeer zo duidelijk mogelijk te beschrijven waar je op zoek naar bent.

Offertes

Bij Mena Refurbished heb je de mogelijkheid om offertes aan te vragen voor dingen zoals:

– Hoge afname van producten
– Een product die niet op de website aanwezig is.

Voor specifieke doeleindes kunnen we ook systemen op maat aanmaken. Eerst verzoeken we telefonisch of per mail een beschrijving van de wensen, dan zoeken we uit wat zou passen bij de wensen en sturen wij een vrijblijvende offerte op die nadien ook naar wens aangepast kan worden.

Onze offertes zijn 14 dagen geldig (behalve als het anders vermeld wordt).

Vraag een offerte aan.

Garantie en retourneren

Bij Mena Refurbished heeft u een garantie van 1 jaar op alle hardware

Mocht u een garantieklacht hebben en twijfelen of het opsturen van het product noodzakelijk is, dan raden wij u aan om eerst contact met ons op te nemen. Mogelijk kan het probleem op afstand opgelost worden. Dan is het niet noodzakelijk om het product te retourneren.

Als consument heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u het product retourneren met behulp van het retourformulier wat u hier kunt downloaden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het nodig zijn om het product te retourneren, dan is de retourprocedure als volgt:

  1. Pak het te retourneren product (incl. voedingskabel of adapter) zorgvuldig en stevig in en voeg het retourformulier bij in het pakket. Het retourformulier kunt u hier downloaden. Wanneer het retourformulier niet volledig is ingevuld, kunnen wij uw retour helaas niet in behandeling nemen.
  2. De producten dienen goed (en veilig) verpakt en met voldoende frankering te worden verstuurd naar:
    Mena Refurbished
    T.a.v. Mena Refurbished RMA-nummer:……….
    Laan van de Kreeft 132-G
    7324 BX Apeldoorn
  3. Wanneer het probleem verholpen is, sturen wij het product kosteloos naar u terug.

De kosten voor verzending naar Mena Refurbished zijn voor eigen rekening. De klant is in alle gevallen verantwoordelijk voor schade dan wel vermissing tijdens het transport naar Mena Refurbished. De eventuele schade of vermissing kan niet worden verhaald op de transportverzekering van Mena Refurbished. Wanneer u het product van ons terug gestuurd krijgt, draagt Mena Refurbished de verzendkosten.

Wanneer u een product onder garantie retourneert, kan het behoud van data niet gegarandeerd worden. Mocht blijken dat het product problemen heeft door toedoen van de consument, dan zal er €25 (exclusief BTW) voor administratie- en verwerkingskosten in rekening worden gebracht.

De volgende dingen vallen niet onder de garantie:

  • softwareproblemen door een virus;
  • val- en/of stootschade;
  • waterschade;
  • schade aan de accu;
  • software.

De accu van een laptop kan mogelijk sneller leeg raken, omdat de laptop (en de accu) refurbished, en dus gebruikt, zijn. U kunt er vanuit gaan dat een accu ongeveer 2 uur mee gaat bij normaal gebruik.

Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.

Betaalmogelijkheden

Je kunt bij alle webshops van Mena Computers de volgende betaal methodes gebruiken.

iDeal

  • Nederlands meest populaire betaalmethode. Vrijwel alle banken in Nederland hebben de mogelijkheid om via iDeal te betalen.
  • iDEAL betalingen komen direct binnen en dat zorgt ervoor dat je bestelling ook direct in behandeling genomen wordt.

Voordelen iDEAL:

Gratis! Mena Computers neemt geen kosten in rekening bij betalingen met iDeal
Voor 15:00 besteld? Mits product in voorraad, dan volgende werkdag in huis

Overboeken

Handmatig overboeken wordt nog steeds veel gebruikt, ook dat is nog mogelijk bij Mena Refurbished. Let op dat je het documentnummer (factuur of bestelnummer) vermeld bij de overboeking om vertraging te voorkomen. Overboekingen kunnen even duren voordat ze binnen zijn, hou dus rekening met een overboektijd van 1 tot 3 werkdagen.

Nog meer betaalopties:

Wij werken met meer betaal mogelijkheden dan hierboven genoemd is, zie hieronder onze volledige lijst:

iDealGRATIS
OverboekingGRATIS
BancontactGRATIS
Belfius Direct Net+1.0%
KBC/CBC Betaalknop+1.0%
Klarna Achteraf betalen+2.8%
Klarna Betaal in 3 delen+3.99%

Facturen

Bij elke bestelling sturen we je een factuur op per mail. Je factuur is je garantie bewijs, bewaar deze dus goed.

Bij een garantie claim of andere vragen met betrekking tot een eerdere bestelling kunnen we je vragen om een kopie van je factuur mee te sturen, als je geen factuur hebt kan het dus voorkomen dat je garantie claim wordt geweigerd.

Adres wijzigen

Heeft u een ander aflever adres of heb je iets besteld wat naar een onjuist adres wordt gestuurd.

Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door zodat we dit kunnen aanpassen.

Bestelling afhalen

Je kunt bij het plaatsen van een bestelling aangeven dat je de bestelling wilt afhalen, LET OP: Afhalen is altijd op afspraak. Zodra je de bestelling hebt geplaatst kan je contact met ons opnemen voor een moment van afhalen. Zodra de bestelling klaar is voor ophaal zullen wij dit ook door middel van een statusupdate doorgeven, controleer de status updates om vertragingen te voorkomen.

Er zijn verschillende status updates, zie de volgende artikel voor een overzicht: Klik hier

Verzendmethodes

Standaardverzending Nederland

Standaard verzenden wij onze bestellingen via PostNL. Zodra wij je bestelling hebben ingepakt melden we je zending bij PostNL en krijg je een Track & trace-code toegestuurd waarmee je je bestelling kunt volgen. De verzendkosten bedragen € 6,50.

Standaardverzending België

Standaard verzenden wij onze bestellingen via PostNL. Zodra wij je bestelling hebben ingepakt melden we je zending bij PostNL en krijg je een Track & trace-code toegestuurd waarmee je je bestelling kunt volgen. De verzendkosten naar België zijn € 10,-.

Voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

Als alle producten uit je bestelling voorradig zijn, dan wordt de bestelling dezelfde dag verzonden van Maandag t/m vrijdag.

Let op dat rond feestdagen of andere dagen dat wij gesloten zijn is er vertraging mogelijk.

Voorraad status

De snelheid van de levering van je bestelling is afhankelijk van onze voorraad status van die product. Lees in dit artikel wat de verschillende voorraadstatussen betekenen, zo kan je jezelf voorbereiden.

Op voorraad, levertijd 1 werkdag.
Het product is in onze eigen voorraad. Bestel je voor 15:00 op een werkdag dan wordt het diezelfde dag nog verzonden. (Met uitzondering van dagen dat wij gesloten zijn)

Op voorraad, bij leverancier, levertijd 3-5 werkdagen.
Het product is niet in onze eigen voorraad, maar wel bij onze leverancier. Hierdoor kunnen we je bestelling binnen 3-5 werkdagen verzenden. (Met uitzondering van dagen dat wij gesloten zijn)

Niet op voorraad
Het product is niet in onze eigen voorraad en ook niet bij onze leverancier op voorraad. Hierdoor heeft het een onbekende levertijd.

Meerdere producten besteld
Wanneer je meerdere producten in één order hebt besteld dan wachten we met versturen van de order tot alle producten bij ons binnen zijn.

Grotere aantallen bestellen
Mocht je grotere aantallen willen bestellen (10+) en wij hebben dat niet in voorraad. Dan adviseren we je om eerst contact op te nemen om er zeker van te zijn dat de levertijd niet te lang wordt doordat er niet voldoende in voorraad is bij onze leverancier.

Bestel status

Zodra je een bestelling plaatst op onze website krijg je een status update van je bestelling. Wij hebben verschillende status updates, hieronder een overzicht van alle mogelijke status updates:

In de wacht / Wachtend op betaling
Je bestelling is ontvangen, echter de betaling nog niet. De bestelling wordt pas behandelt zodra de betaling ontvangen is

In behandeling
Je bestelling en betaling is ontvangen. Als er producten uit je bestelling niet voorradig zijn, dan worden de missende producten besteld vanuit onze leverancier(s), mocht alles voorradig zijn, dan wordt je bestelling bij deze status ingepakt en krijg je de melding “Afgerond” zodra het verzonden is.

Afgerond
Je bestelling is verzonden/opgehaald en afgerond

Geannuleerd
De bestelling is door jou of ons geannuleerd

Terugbetaald
Het bedrag dat betaald is, is na een retour of annulering terugbetaald.

Mislukt
De bestelling is om bekende of onbekende redenen mislukt. Neem contact op om te achterhalen wat er misgaat.

Klaar voor verzending
De bestelling is ingepakt en wacht op de transporteur

Bestelling wordt ingepakt
Alle producten zijn binnen en je bestelling wordt klaargemaakt voor verzending

In alle tijden mag je telefonisch of per mail de exacte status opvragen. Klik hier voor alle contact opties.

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@menarefurbished.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Over Ons

Mena Computers is al sinds 2002 de betrouwbare partner voor de aanschaf van allerlei soorten elektronica, voor bedrijven maar ook voor particulieren. Mena Refurbished is de webshop voor refurbished hardware en heeft een ruim assortiment aan laptops, desktops en monitoren. Bij Mena ben je gegarandeerd van een goede prijs/kwaliteit verhouding en uitstekende service.  

Kwaliteit

Mena refurbished verkoopt voornamelijk refurbished hardware. Dat betekent dat jij niet de eerste eigenaar bent. Daarom kun je lichte gebruikssporen verwachten. Dat betekent niet dat de producten van slechte kwaliteit zijn. Integendeel zelfs! Alle inkomend hardware wordt grondig getest en gecontroleerd door gecertificeerde software. Voldoet het product niet aan onze strenge eisen? Dan verkopen wij het niet. Hierdoor heb jij de garantie dat je een product koopt dat naar behoren functioneert.

Garantie

Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van onze producten. Daarom ontvang je 1 jaar garantie op ons gehele assortiment. Garantiegevallen lossen we altijd zo snel mogelijk op. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Meer weten over de garantievoorwaarden? Lees dan onze garantiepagina.

Betrouwbaarheid

We zijn aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en Kiyoh, hier kan je als klant een review schrijven over Mena Refurbished. Al veel tevreden klanten zijn je voor geweest. Met in totaal meer dan 1000 reviews worden we door klanten beoordeeld met een 9,5! Bekijk hier meer over onze reviews.

Winkelwagen
E-mail mij wanneer beschikbaar! We laten je weten wanneer het product op voorraad is. Laat hieronder uw geldige e-mailadres achter.

No fields found, please go to settings & save/reset fields